Witaj na stronie o naturalnych suplementach diety

Jak brać suplementy

O konieczności zdrowego odżywiania wiele się mówi, gdyż jest to jedna z najważniejszych składowych zdrowia w ogóle.

Mimo to jednak nie każdy stosuje się do zaleceń dotyczących zrównoważonej diety, bogatej we wszystkie potrzebne organizmowi składniki.

W takich przypadkach niezbędna okazuje się suplementacja, gdyż witamin czy minerałów nigdy nie może człowiekowi brakować.

Każdy z takich deficytów może prowadzić do poważnych konsekwencji, zaś zażywanie odpowiednio dobranych suplementów potrafi oddać wielkie zasługi dla zdrowia.

Trzeba jednak wiedzieć, jakie suplementy wybierać. A my staramy się podpowiedzieć naszym czytelnikom, które suplementy są godne uwagi a które wręcz przeciwnie.

Najlepiej, by były to produkty naturalne, gdyż tylko takie są wartościowe i mogą być w pełni wykorzystywane przez organizm.

Dlaczego stawiamy na naturalną suplementację?

Na rynku znaleźć można ogromny wybór suplementów diety z witaminami.

Można wśród nich znaleźć zarówno suplementy naturalne, wykonywane na bazie składników pochodzenia naturalnego, głównie roślinnego, jak i syntetyczne.

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać co do tego, które z nich są lepsze. Naturalne witaminy, jak na przykład witamina C pozyskiwana z dzikiej róży czy aceroli, są o wiele lepiej przyswajane i wykorzystywane przez organizm.

Syntetyczne, wyodrębnione w laboratoriach chemicznych zamienniki są o wiele gorsze i nie zawsze przynoszą w pełni pożądane rezultaty.

Poza tym stosowanie takich suplementów jest zupełnie niepotrzebnym dostarczaniem organizmowi kolejnej porcji chemii i toksyn, których i tak ma on dużo z wody, pożywienia i powietrza.

Naturalne suplementy pozwalają zadbać o zdrowie w pełni naturalnie, są więc idealnym uzupełnieniem zdrowej diety.

Jak stosować suplementację?

Sięgając po suplementy diety, nie można traktować ich jako jedynego sposobu na zdrowie.

Faktem jest, że przyjmowanie dobrych, naturalnych suplementów jest dla organizmu bardzo korzystne, jednak większość witamin i minerałów powinna być pozyskiwana ze spożywanych pokarmów.

Wpierw trzeba więc zadbać o zdrową dietę, a dopiero gdy za jej pomocą nie można w pełni pokryć zapotrzebowania organizmu na określone składniki, należy zastosować suplementację.

Poza tym bardzo ważne jest, by stosować suplementy z głową.

Choć preparaty takie mają na tyle łagodne działanie, że zwykle ich stosowania nie trzeba nawet konsultować z lekarzem, nie oznacza to, że można po nie sięgać całkiem beztrosko.

Zawsze należy stosować się do zaleceń producenta, gdyż witaminy i minerały także można przedawkować i zarówno ich nadmiar, jak i niedobór jest niedobry dla zdrowia.

Nie można zatem na własną rękę zwiększać dawek suplementu czy częstotliwości jego stosowania.

Należy też uważać, kiedy przyjmuje się kilka różnych suplementów.

Zawarte w nich składniki mogą się dublować, należy więc upewnić się, że dawki witamin znajdujących się w różnych preparatach nie przekraczają dziennej zalecanej porcji do spożycia.

Dla kogo są przeznaczone suplementy diety?

Po określone suplementy diety powinni sięgać wszyscy, którzy tego potrzebują. Nawet starając się stosować dobrze zbilansowaną dietę, trudno jest pokryć w pełni zapotrzebowanie organizmu na wszystkie niezbędne mu składniki.

Dobrym tego przykładem jest witamina D3, której jest w pokarmach dość mało, dlatego większość osób ma jej niedobory.

Suplementację można szczególnie polecić osobom, które chcą dobrze zadbać o swoje zdrowie, wzmocnić organizm, poprawić odporność i ustrzec się różnego rodzaju problemów zdrowotnych.

Jest to dobre rozwiązanie także dla osób, których dieta nie jest szczególnie bogata w witaminy i inne wartościowe składniki.

Witaminowe preparaty są bardzo polecane także dla dzieci, gdyż najmłodsi często nie lubią zdrowych pokarmów, a zapotrzebowanie ich organizmów na odżywcze substancje jest ze względu na wzrost i rozwój naprawdę duże.

Czy można przesadzić z suplementacją?

Niefrasobliwe sięganie po suplementy, przyjmowanie ich w dawkach większych niż zalecane oraz łączenie różnych preparatów może prowadzić do przedawkowania poszczególnych składników.

Bez względu na to, jakich dotyczy to substancji, stwarza to zagrożenie dla zdrowia, należy więc tego unikać.

Nie można bagatelizować tego tematu, bo na przykład przedawkowanie witaminy D może obciążać wątrobę czy wywoływać kołatania serca!

Jak działa na organizm niedobór witamin?

Choć witaminy często są traktowane pobłażliwie, jako substancje mało ważne, ich rola jest ogromna.

Ich niedobór w okresie wzrostu i rozwoju może go zahamować, u dorosłych zaś mogą pojawić się rozliczne problemy, które czasem trudno jest zdiagnozować.

Przykładowo niedobór popularnej witaminy C może skutkować samorzutnymi krwawieniami (co ma związek z rozszczelnieniem się naczyń krwionośnych), a witaminy D – drżeniem mięśni i zaburzeniami pracy wątroby, zaś u dzieci – krzywicą kości.